tirsdag 17. februar 2009
Del & Bruk
Ja, så var tiden moden for at skolenorge skulle samles - på Ning. Initiativtakeren til forsamlingen, med det klingende navnet D&B (Del og bruk), er Ingunn Kjøl Wiig, og budskapet er: Del det du har - bruk det du får! Dette er gnist Solhjell!
Det har blitt opprettet flere undergrupper i de forskjellige fagene, nivåene. Etter ett års mas på bloggen her, har jeg endelig et forum som strekker seg ut over over blogosfæren. Second Life gruppen ble dannet på ningen, og som en naturlig følge ble det også opprettet en gruppe inworld. Bygningen jeg vant under en inworld fotokonkurranse i fjorårets Easter Egg Hunt på Eduisland II, kom endelig til sin rett, og fungerer nå som D&Bs HQ i SL. Rolf-Anders Moldeklev aka Rammen Dudek har opprettet wiki, hvordan den organiseres og kommer til å vokse fremover blir veldig spennende. Her blir det garantert mye bra som deles og arkiveres etterhvert. Så er det opp til deg/oss å bruke det!
Første møte i SL var en liten men god start, selv om vi ikke fikk inn sistemann (jobber med saken:). I første omgang samlet vi oss i HQ. Hvor jeg på sparket inviterte Fred Denvelthal aka Riptide Furse (SL), som sporty stilte opp å fortalte om DENs (Discovery Education Network) formål og arrangementer i SL. Etterpå var vi en tur i Holodecket - som er et lite SL i SL og en drøm for språklærere.
Tidligere på dagen, fikk et av våre nyeste medlemmer en kjapp innføring i bygging, i sandkassen på Eduisland, hvor D&B HQ er lokalisert. Underveis i dette lille arrangementet (som publiseres både på Ning-hovedsiden og i Google Calender) fikk vi høre litt sladder om at Rune Krumsvik kaller oss lærere digitale dinosaurer (! - hallo?). Skillpadder kanskje ..., men dinosaurer da Krumsvik! Det MÅ være de som ikke er i D&B han sikter til ... Skulle du enda ikke ha meldt deg altså, så kryp inn. I løpet av noen få dager har D&B passert 17 undergrupper og over 100 medlemmer! Den dama burde få en pris! c",)
Del & Bruk!
Etiketter:
Del og Bruk,
krumsvik,
second life riptide furse,
solhjell
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar