onsdag 18. mars 2009

Unnskyld Rune Krumsvik!

d&b i Second Life's første treff, ble det i en hyggelig ordveksling nevnt, og i denne blogposten referert følgende:
Underveis i dette lille arrangementet (som publiseres både på Ning-hovedsiden og i Google Calender) fikk vi høre litt sladder om at Rune Krumsvik kaller oss lærere digitale dinosaurer (! - hallo?). Skillpadder kanskje ..., men dinosaurer da Krumsvik! Det MÅ være de som ikke er i D&B han sikter til ... Skulle du enda ikke ha meldt deg altså, så kryp inn.
Krumsvik reagerer på innlegget og hevder i en epost:
Dette ordet har eg faktisk aldri brukt eller kalt nokon, så eg undrar meg difor veldig over kvifor du skriv dette på din blogg om meg.
Han sier videre at det er fint at jeg blogger og er redaktør, men at jeg nok burde sjekke kildene mine bedre neste gang. At dette oppfattes som krenkende eller støtende i form av dette ikke stemmer har jeg ikke vanskelig for å forstå. Det er bare å beklage på det sterkeste og å legge seg paddeflat. Unnskyld så mye, Rune Krumsvik!

Det er ikke lett å være redaktør (ikke ment som en bortforklaring på uansvarlig opptreden!), selv ikke på en blogg. Balansen mellom det amatørmessige og det faktum at man publiserer, og opptrer som proffesjonell, kan nok mange ganger være en hårfin balanse. Utdraget over var fra en i utgangspunktet seriøs diskusjon om integrering av digital kompetanse i skolen, hvor dinosaurbegrepet som metafor i kontekst der og da ble svært så humoristisk mottatt. Jeg håper videre at min unnskyldning aksepteres, og at gruppen med dette ikke fremstår som et sted hvor sladder råder, men heller som et sted hvor ledende forskeres arbeid med integrering diskuteres og reflekteres over - i et hyggelig lag. Det siste jeg ønsker er at mine aktiviteter her på bloggen skal skade andre, så rådet tas til selvfølgelig til etterretning.

Det er forøvrig ikke første ripe i lakken i dag. Det var i et sammenstøt med en Hundai. Jeg venter på den tredje ... det kommer alltid tre på en gang ... slår aldri feil ... bring it on ...

Ingen kommentarer: